Škoda 450 – typ 984
rok výroby 1958
Původní cena: 42.000 Kčs (volný trh)
Nadstandardní dobová výbava vozu:
- přední hranaté mlhovky (96 Kčs za kus)
- zadní zástěrky Standard (47 Kčs za pár)
- tlumič výfuku (57,60 Kčs)
- autorádio Tesla zvané „Orlík“ (1.360 Kčs)
- ozdobné obruče (mezikruží kol) (57 Kčs/ks)
- ozdobné bílé boky pneumatik (60 Kčs/ks I.jakost)
Technické údaje vozu:
Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem OHV
Zdvihový objem: 1089 ccm
Vrtání x zdvih: 68 x 75 mm
Výkon (SAE): 50 k (36,8 kW) při 5500 ot./min.
Max. kroutící moment (SAE): 7,6 kpm (74,5 Nm) při 3500 ot./min.
Mazání motoru: tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem, s obtokovým čističem
Chlazení motoru: nucený oběh kapaliny lopatkovým čerpadlem, regulace termostatem a posuvnou clonou chladiče, chladič s náporovým ventilátorem
Karburátor: 2x spádový JIKOV 32 SOPb
Dynamo: 12 V – 200 W
Spojka: suchá, třecí, jednokotoučová, s přímým mechanickým ovládáním
Převodovka: mechanická, čtyřstupňová se zpětným chodem, kola s čelním šikmým ozubením,
s blokovanou synchronizací II., III. a IV. stupně
Rozvodovka: kuželové soukolí s ozubením Gleason, stálý převod 1 : 4,78 kuželový diferenciál
Rám: páteřový s centrální nosnou rourou, vpředu rozvidlený, vzadu příruba pro rozvodovku
Přední náprava: dělená, lichoběžníková s příčným listovým půleliptickým perem dole a
trojúhelníkovými rameny (páky tlumičů) nahoře
Zadní náprava: dělená, s kyvadlovými polonápravami, s příčným listovým perem a teleskopickými
tlumiči, upevněná na přírubu páteřového rámu
Brzdy: provozní (nožní) – hydraulická, bubnová, jednookruhová, na 4 kola
parkovací (ruční) – mechanická, bubnová, na zadní kola
Rozměry vozu: 4065 mm x 1600 (výška zatíženého vozu 1380 mm)
Hmotnost vozu: celková – 1230 kg, pohotovostní – 930 kg
Spotřeba: 9 litrů / 100 km při rychlosti 76 km / hod.
Počet vyrobených kusů: 1010 ks
Počet všech typů starých Felícií v registru vozidel (rok 2001): 2 348 ks (MF Dnes 18.4.2001)
doba renovace vozu = cca 0,5 roku
(avšak stále prochází úpravami do původního stavu)
!!!NEPRODEJNÉ!!!
Zdroj informací: Kniha „Od Spartaka k Octavii“, Jaroslav Gereg, 2004